צעדים- צועדים יחד לשינוי
הרעיון בגדול:
צעדים הינה מערכת ממוחשבת-מתוקשבת המהווה כלי לעיצוב התנהגות, תקשורת יעילה, ושיפור “האקלים” הבית ספרי ולהעברת ערכי חינוך ומיומנויות התנהגותיות.
המערכת מאפשרת לקדם הקניית ערכים חינוכיים במסגרת בית הספר או הפנימייה על פי שיטת השלבים, יסודות האימון האישי (קואצ’ינג) והעצמת האדם.
הערכים ניתנים להתאמה עבור כל בית ספר/פנימייה, כיתה או קבוצה בנפרד, בהתאם למאפייניו ודרישותיו כגון: השתתפות, כבוד לחבר, סובלנות, שמירה על ציוד ועוד.
המערכת תומכת ונותנת מענה ממוחשב ארגוני וניהולי עם שקיפות התהליכים החינוכיים לחניך, להורים, למנהלים ולצוות. ובכך מציגה כלי ייחודי המאפשר קידום ערכים וגיבוש ” אקלים” בית ספרי.
אז איך זה עובד?
1. הצוות בונה תוכנית מותאמת לצרכי התלמיד ומציב יעדים נבחרים
2. אנשי הצוות מדווחים בקלות ובמהירות
3. המערכת מחשבת את הנתונים ומשקפת תמונת מצב עדכנית ברמת המוסד, כיתה ותלמיד
4. הצוות מדייק את המשך העבודה החינוכית
המערכת פותחה במסגרת תוכנית edstart מטעם משרד החינוך וקיבלה אישור הפצה, עובדת כבר כחמש שנים במספר מוסדות ומשנה את השיח החינוכי!
בכמה מסגרות פיתחנו בנוסף כלי יחודי שבו התלמיד מעריך את הלימוד שלו, מה הבין, מה הפיק מהשיעור ומתוך זה בניית תל”א מדוייקת לאותו תלמיד.
מאמרים שונים על השיטה:
תוכנית עיצוב התנהגות- כיתה מר אילן ביטון
פרסים על התוכנית:
פרס יו”ר הכנסת – לאולפנת דולב- ערוץ 7ביה”ס הראשון שזכה בפרס יו”ר הכנסת – בדולב- אתר סרוגים
כתבות שונות:
משמעת לשם משמעות- בין הצלצולים
משמעת מתוך משמעות – www.idati.co.il
“משמעת לשם משמעות”– אתר שלובים
בעיות משמעת הן בעיות משמעות- בין הצלצולים